dinsdag 15 oktober 2013

Toevoeging Opdracht 4

Ik heb zoals ik met Bart en Ad al besproken gehad, nog wat informatie samengevat over de op. leider. Ik zou ook een vraag toevoegen aan de opdracht. Iets in de trant van:
- Bedenk wie binnen de innovatie van de casus de rol van opinion leadership zou kunnen vervullen en motiveer je keuze.

De opinieleider beschikt over een netwerk van change agents. Dus ik denk dat die "hoger in rang" is dan de change agent. Daarom zou ik niet spreken van; Hoe kan de change agent de op. leider inzetten .... enz.

Wat vinden jullie hiervan?



Voor document zie:
Opinion leadership

3 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Ik denk als je een 'wie' vraag stelt dat hier meerder antwoorden op mogelijk zijn vanuit ieders eigen achtergrond. M.a.w. dat dit voor elke organisatie verschilt. Maar misschien zie ik het verkeerd.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      Dat klopt ook. De bedoeling is uiteindelijk natuurlijk dat iedereen de op. leader (als die aanwezig is) kan herkennen in zijn/haar eigen organisatie. Voor de casus zal dat een fictief persoon zijn waarvan die ze bepaalde status zullen geven in het proces. Zo zie ik het voor me...

      Verwijderen
  2. Door deze toevoging wordt wel duidelijk hert complete veld van verandering in beeld gebracht. De discussie over wie nu een opinieleider in een bepaalde verandering is (kan bij iedere innovatie iemand anders zijn) is belangrijk om de complexiteit van de verandering in te schatten. Het essentiele van een change agent is namelijk ook om alle mensen die met de verandering te maken krijgen in te schatten op reactie en gedrag en welke persoon (de opinieleider) invloed heeft op dit gedrag. Dit is althans mijn interpretatie van de theorie.

    BeantwoordenVerwijderen